Чугуївська міська рада Харківської області

Чугуївська міська рада

Повідомлення про оприлюднення заяв про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєктів генеральних планів сіл Зарожне та Тетлега Чугуївського району Харківської області

Відповідно до Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» з метою одержання та врахування пропозицій і зауважень громадськості Чугуївська міська рада оприлюднює Заяви про визначення обсягів стратегічної екологічної оцінки проектів документів державного планування – генеральних планів сіл Зарожне та Тетлега Чугуївського району Харківської області

ЗАЯВА про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту документу державного планування Генерального плану села Зарожне Чугуївського району Харківської області

  1. Замовник СЕО

Чугуївська міська рада. Юридична адреса: 63503, Харківська обл., м. Чугуїв, вул. Старонікольська, 35а. Електронна адреса: info@chuguіv-gromada.gov.ua, тел. 05746-2-35-03.

  • Вид та основні цілі ДДП, його зв’язок з іншими документами державного планування

Генеральний план території є містобудівною документацією місцевого рівня, яка визначає територіальний розвиток села та стратегію розвитку всіх сфер його життєдіяльності на тривалий період з метою досягнення стабільного, сталого розвитку господарського комплексу, і на цій основі – забезпечення всіх соціальних потреб його мешканців.

Генеральний план села Зарожне передбачає:

–           визначення майбутніх потреб переважних напрямів використання території;

–           урахування державних, громадських і приватних інтересів під час планування забудови та іншого використання територій;

–           обґрунтування зміни межі населеного пункту, черговості й пріоритетності забудови та іншого використання територій;

–           визначення меж функціональних зон, пріоритетних та допустимих видів використання і забудови територій;

–           удосконалення планувальної структури та просторової композиції забудови населеного пункту;

–           оцінку загального стану населеного пункту основних факторів його формування, визначення, містобудівних заходів щодо поліпшення екологічного та санітарно-гігієнічного стану;

–           визначення територій, що мають будівельні, санітарно-гігієнічні, природоохоронні та інші обмеження їх використання.

При розробленні генерального плану території враховується: генеральна схема планування території України, генеральний план розроблений Республіканський проектний інститут з землеустрою  «УКРЗЕМПРОЕКТ» в 1967 році «Генеральний план села Зарожне Чугуївського району Харківської області», Схема планування території Харківської області, функціональне зонування територій існуючих підприємств; техніко-економічна та екологічна ефективність планувальних рішень; рельєф, природно-кліматичні і геологічні умови місцевості; санітарні та пожежні розриви між будівлями; технологічні і інженерно-технологічні вимоги та розташування існуючих мереж.

Генеральний план села Зарожне визначає територіальні (просторові) умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, в тому числі щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, в частині дотримання планувальних обмежень (санітарно-захисних зон, охоронних зон), а також в частині дотримання режимів господарської діяльності в їх межах.

3. Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедур оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)

Генеральним планом передбачається збільшення території с. Зарожне, площа території в існуючих межах становить 421,2 га, площа території в проєктних межах – 630,93 га.

Житлова територія населеного пункту с. Зарожне сформована переважно малоповерховою житловою забудовою садибного типу з присадибними ділянками. ДДП передбачається будівництво нової житлової забудови в існуючих та проектних межах вулиць і за рахунок збільшення площі села.

На території населеного пункту знаходяться наступні поверхневі водні об’єкти:

– річка Тетлега. Довжина річки 16 км., похил річки – 3,7 м/км. Формується з 2 водойм. Площа басейну 77,8 км².

– водний об’єкт (ставок) площею – 0,5 га, водотік – балка без назви, басейн р. Тетлега.

Під’їзд до села здійснюється автомобільними дорогами загального користування місцевого значення:

– С212608  Зарожне – Велика Бабка – Молодове – 0,9км;

– С212609 під’їзд до с. Тетлега – 2,3км.

У безпосередній близькості від існуючих меж та в межах с. Зарожне, знаходяться території господарських дворів ПСП «Зарожнянське» та АФ «Зарожне». Промисловість в селі відсутня.

На території населеного пункту функціонує одне кладовище: в центральній частині населеного пункту (в межах населеного пункту). Орієнтовна площа кладовища – 1,3 га.

Проектним рішенням передбачено закриття кладовища в межах населеного пункту з припиненням поховань. Подальше поховання передбачено на проектній території, площею 0,7529га.

Генеральним планом передбачено благоустрій громадського центру села зі створенням зон озеленення та основних майданчиків для відпочинку населення.

На території села розташовано   2  свердловини для забезпечення централізованого водопостачання населення с. Зарожне. Загальна протяжність водопровідної мережі села складає близько 15км. Комунальний водопровід забезпечує 188 дворів та об’єкти соціального забезпечення. Інша частина населення використовує місцеві системи водопостачання – шахтні колодязі та свердловин, розташованих на присадибних ділянках.

Централізованим водопроводом намічається охопити 100% житлового фонду. Для забезпечення кожної ділянки централізованими мережами, пропонується будівництво нових мереж водопостачання шляхом будівництва 4х артезіанських свердловин                   (1 резервна).

На території села відсутні мережі та очисні споруди централізованої каналізації. Домогосподарства, підприємства, організації використовують надвірні вбиральні та локальні очисні споруди, вигрібні каналізаційні ями. Для очищення господарсько-побутових стічних вод передбачено очисні споруди повного біохімічного очищення з використанням очисних установок. Остаточний вибір установок для очищення пропонується здійснити на подальших стадіях проектування. Після очищення стічні води передбачається скидати у водні об’єкти за межами села.

На території села не має місця утилізації та переробки твердих побутових відходів. Вивіз відходів з контейнерів здійснюється спеціальним транспортом, відповідно до договору на утилізацію ТПВ. Вивезення твердих побутових відходів здійснюється спецавтотранспортом за договорами.

В межах села об’єкти природно-заповідного фонду відсутні.

Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою та третьою статті третьої. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.

Обсяг стратегічної екологічної оцінки визначається переліком основних екологічних проблем наявних у селі Зарожне Чугуївського району Харківської області.

4. Розгляд ймовірних екологічних наслідків

Серед основних ймовірних екологічних наслідків, пов’язаних з реалізацією Генерального плану с. Зарожне, наступні:

а) для довкілля:

  1. Атмосферне повітря – можливе забруднення від стаціонарних джерел (сільськогосподарські та комунально-складські підприємства) та пересувних джерел (автомобільний транспорт). ДДП передбачається збільшення зелених насаджень загального користування на території села, в тому числі озеленення зовнішніх доріг та санітарно-захисних зон;
  2. Ґрунти – можливе забруднення та порушення ґрунтів від поверхневих вод, що відводиться з території села. ДДП передбачається влаштування очисних споруд каналізації для забудови, що дозволить знизити рівень забруднення ґрунтів;
  3. Поводження з відходами – можливе забруднення і засмічення ґрунтів, забруднення ґрунтових вод та інше, в зв’язку з незадовільною організацією планової очистки по збору та своєчасному видаленню відходів, з відсутністю спеціалізованого підприємства у сфері поводження з ТПВ. ДДП передбачається відведення спеціально обладнаних місць та встановлення контейнерів на асфальтових або бетонних майданчиках, організація централізованої планово-регулярної системи санітарного очищення, впровадити роздільне збирання ТПВ;
  4. Водні ресурси – можливе забруднення ґрунтових вод від неочищених побутових стічних вод з вигрібних ям приватних будинків, можливе забруднення ґрунтових вод від поверхневих вод, що відводяться з території села. ДДП передбачається будівництво централізованої системи каналізування села, очисних споруд та влаштування очисних споруд дощової каналізації;
  5. Здоров’я населення – можливе шумове навантаження, основним джерелом шуму є вулична мережа з рухом автотранспорту. ДДП передбачається ведення забудови згідно з наміченим документацією функціональним зонуванням, встановлення та організація санітарно-захисних зон до житлової забудови;

б) для територій з природоохоронним статусом –проектні рішення ДДП не мають впливу на території з природоохоронним статусом;

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення – проекті рішення ДДП не мають впливу.

5. Виправданні альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено

В процесі здійснення стратегічної екологічної оцінки ДДП Генерального плану села Зарожне Чугуївського району, Харківської області будуть розглянуті наступні альтернативи:

Зважаючи на комплексність рішень ДДП Генерального плану, що обумовлюється необхідністю забезпечення розвитку транспортних зв’язків, інженерної інфраструктури водопостачання, каналізування, розміщення рекреаційних зон, принципового функціонального зонування території населеного пункту за видами переважного використання, визначення промислово-виробничих ділянок, розгляд виправданих альтернатив проектних рішень відбувається в процесі розробки Генерального плану. Оцінка вказаних альтернативних варіантів буде відображена у Звіті про стратегічну екологічну оцінку.

6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

Для розробки СЕО передбачається:

  • проведення аналізу існуючих матеріалів щодо стану довкілля (доповідь про стан довкілля, дані моніторингу стану довкілля, статистичні дані та таке інше);
  • проведення незалежний експертних оцінювань та наукових досліджень (у разі необхідності).

7. Заходи, які передбачаються розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

Під час здійснення СЕО передбачається розгляд заходів із запобігання зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля, що передбаченні чинним законодавством.

Генеральним планом села Зарожне передбачені заходи, для здійснення моніторингу наслідків виконання Генерального плану населеного пункту для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.

Для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання ДДП передбачаються наступні заходи:

–           збільшення зелених насаджень загального користування на території села;

–           покращення дорожнього покриття сільської вуличної мережі;

–           поточний догляд за зеленими насадженнями загального користування;

–           озеленення зовнішніх доріг та санітарно-захисних зон;

–           визначити зони санітарної охорони для всіх об’єктів водопостачання та дотримуватися режиму їх використання;

–           інженерний благоустрій територій навколо об’єктів водопостачання;

–           інженерний благоустрій села, санітарне очищення;

–           облаштувати спеціально обладнані майданчики для розміщення контейнерів для тимчасового зберігання ТПВ;

–           впровадити роздільне збирання твердих побутових відходів;

–           встановлення та організація санітарно-захисних зон.

8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку

Стратегічна екологічна оцінка буде виконана відповідно до Прикінцевих та Перехідних положень Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», частини 4 статті 2 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» у розділі «Охорона навколишнього природного середовища», що розробляється у складі проекту містобудівної документації та одночасно є звітом про стратегічну екологічну оцінку, в обсягах визначених вимогами статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки подання

Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки документу державного планування – Генерального плану села Зарожне Чугуївського району, Харківської області, подаються до Чугуївської міської ради Чугуївського району Харківської області, за адресою: 63503, Харківська обл., м. Чугуїв, вул. Старонікольська, 37. Електронна адреса: info@chuguiv-gromada.gov.ua, тел. 05746-2-35-03.

Строк подання зауважень та пропозицій 10 діб з дня опублікування заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки Генерального плану села Зарожне Чугуївського району Харківської області (відповідно до пунктів 4, 5 статті 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»).

Пропозиції та зауваження, подані після встановленого терміну, не розглядаються.

ЗАЯВА про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки проєкту документу державного планування Генерального плану села Тетлега Чугуївського району Харківської області

  1. Замовник СЕО

Чугуївська міська рада. Юридична адреса: 63503, Харківська обл., м. Чугуїв, вул. Старонікольська, 35а. Електронна адреса: info@chuguiv-gromada.gov.ua, тел. 05746-2-35-03.

  • Вид та основні цілі ДДП, його зв’язок з іншими документами державного планування

Генеральний план території є містобудівною документацією місцевого рівня, яка визначає територіальний розвиток села та стратегію розвитку всіх сфер його життєдіяльності на тривалий період з метою досягнення стабільного, сталого розвитку господарського комплексу, і на цій основі – забезпечення всіх соціальних потреб його мешканців.

Генеральний план села Тетлега передбачає:

–           визначення майбутніх потреб переважних напрямів використання території;

–           урахування державних, громадських і приватних інтересів під час планування забудови та іншого використання територій;

–           обґрунтування зміни межі населеного пункту, черговості й пріоритетності забудови та іншого використання територій;

–           визначення меж функціональних зон, пріоритетних та допустимих видів використання і забудови територій;

–           удосконалення планувальної структури та просторової композиції забудови населеного пункту;

–           оцінку загального стану населеного пункту основних факторів його формування, визначення, містобудівних заходів щодо поліпшення екологічного та санітарно-гігієнічного стану;

–           визначення територій, що мають будівельні, санітарно-гігієнічні, природоохоронні та інші обмеження їх використання.

При розробленні генерального плану території враховується: генеральна схема планування території України, Схема планування території Харківської області, функціональне зонування територій існуючих підприємств; техніко-економічна та екологічна ефективність планувальних рішень; рельєф, природно-кліматичні і геологічні умови місцевості; санітарні та пожежні розриви між будівлями; технологічні і інженерно-технологічні вимоги та розташування існуючих мереж.

Генеральний план села Тетлега визначає територіальні (просторові) умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, в тому числі щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля, в частині дотримання планувальних обмежень (санітарно-захисних зон, охоронних зон), а також в частині дотримання режимів господарської діяльності в їх межах.

3. Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедур оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)

Генеральним планом передбачається збільшення території с. Тетлега, площа території в існуючих межах становить 260,8 га, площа території в проектних межах – 355,11 га.

Житлова забудова села складається із садибної забудови. Основний тип забудови – мало-поверхова садибна житлова забудова. На територіях садибної забудови розташовуються 256 садибних будинків. Площа присадибних ділянок становить від 0,15 га до 0,25 га. В межах с. Тетлега розташовано садівниче товариство «Ескулап». ДДП передбачається збільшення житлової забудови.

Під’їзд до села здійснюється автомобільною дорогою загального користування місцевого значення С212609 під’їзд до с. Тетлега – 1,2км (ІV категорія).

На час розроблення генерального плану на території села розташовані наступні поверхневі водні об’єкти:

– річка Тетлега, права притока Сіверського Донця. Довжина річки 16 км., похил річки – 3,7 м/км. Формується з 2 водойм. Площа басейну 77,8 км².

– водний об’єкт (ставок) площею – 0,5 га, водотік – балка без назви, басейн р. Тетлега.

Основою економічного розвитку села Тетлега є сільгоспвиробництво та рослинництво, тваринницькі підприємства. У безпосередній близькості від існуючих меж, знаходяться території господарських дворів ПСП «Зарожнянське» та АФ «Тетлега». Промисловість в селі відсутня.

На території населеного пункту функціонує одне кладовище: в центральній частині населеного пункту (в межах населеного пункту). Орієнтовна площа кладовища – 0,71 га

Передбачено закриття кладовища в межах населеного пункту з припиненням поховань. В межах с. Зарожне розташована територія проектного кладовища, яку передбачено використовувати для здійснення поховань населених пунктів, у тому числі с. Тетлега.

Генеральним планом передбачено благоустрій громадського центру села зі створенням зон озеленення та основних майданчиків для відпочинку населення.

На території села розташована 1 свердловина для забезпечення централізованого водопостачання населення с. Тетлега. Загальна протяжність водопровідної мережі села складає близько 10 км. Комунальний водопровід забезпечує 150 дворів та об’єкти соціального забезпечення. Інша частина населення використовує місцеві системи водопостачання – шахтні колодязі та свердловини, розташовані на присадибних ділянках.

Централізованим водопроводом намічається охопити 100% житлового фонду. Для забезпечення кожної ділянки централізованими мережами, пропонується будівництво нових мереж водопостачання шляхом будівництва 2х артезіанських свердловин.

На території села відсутні мережі та очисні споруди централізованої каналізації. Домогосподарства, підприємства, організації використовують надвірні вбиральні та локальні очисні споруди, вигрібні каналізаційні ями. Для очищення господарсько-побутових стічних вод передбачено очисні споруди повного біохімічного очищення з використанням очисних установок. Остаточний вибір установок для очищення пропонується здійснити на подальших стадіях проектування. Після очищення стічні води передбачається скидати у водні об’єкти за межами села.

Існуюча схема санітарної очистки с. Тетлега включає збір та вивезення твердих побутових відходів на існуючий зовнішній регіональний полігон. Вивезення твердих побутових відходів здійснюється спецавтотранспортом за договорами.

В межах села об’єкти природно-заповідного фонду відсутні.

Відповідно до частини першої статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», здійснення оцінки впливу на довкілля є обов’язковим у процесі прийняття рішень про провадження планованої діяльності, визначеної частинами другою та третьою статті третьої. Така планована діяльність підлягає оцінці впливу на довкілля до прийняття рішення про провадження планованої діяльності.

Обсяг стратегічної екологічної оцінки визначається переліком основних екологічних проблем наявних у селі Тетлега Чугуївського району Харківської області.

4. Розгляд ймовірних екологічних наслідків

Серед основних ймовірних екологічних наслідків, пов’язаних з реалізацією Генерального плану с. Тетлега, наступні:

а) для довкілля:

  1. Атмосферне повітря – можливе забруднення від стаціонарних джерел (сільськогосподарські та комунально-складські підприємства) та пересувних джерел (автомобільний транспорт). ДДП передбачається збільшення зелених насаджень загального користування на території села, в тому числі озеленення зовнішніх доріг та санітарно-захисних зон;
  2. Ґрунти – можливе забруднення та порушення ґрунтів від поверхневих вод, що відводиться з території села. ДДП передбачається влаштування очисних споруд каналізації для забудови, що дозволить знизити рівень забруднення ґрунтів;
  • Поводження з відходами – можливе забруднення і засмічення ґрунтів, забруднення ґрунтових вод та інше, в зв’язку з незадовільною організацією планової очистки по збору та своєчасному видаленню відходів, з відсутністю спеціалізованого підприємства у сфері поводження з ТПВ. ДДП передбачається відведення спеціально обладнаних місць та встановлення контейнерів на асфальтових або бетонних майданчиках, організація централізованої планово-регулярної системи санітарного очищення села, впровадити роздільне збирання ТПВ;
  • Водні ресурси – можливе забруднення ґрунтових вод від неочищених побутових стічних вод з вигрібних ям приватних будинків, можливе забруднення ґрунтових вод від поверхневих вод, що відводяться з території села. ДДП передбачається будівництво централізованої системи каналізування села, очисних споруд та влаштування очисних споруд дощової каналізації, що дозволить знизити ризик забруднення ґрунтових вод;
  • Здоров’я населення – можливе шумове навантаження, основним джерелом шуму є вулична мережа з рухом автотранспорту. ДДП передбачається ведення забудови згідно з наміченим документацією функціональним зонуванням, встановлення та організація санітарно-захисних зон до житлової забудови;

б) для територій з природоохоронним статусом – проектні рішення ДДП не мають впливу на території з природоохоронним статусом;

в) транскордонні наслідки для довкілля, у тому числі для здоров’я населення – відсутні.

5. Виправданні альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено

В процесі здійснення стратегічної екологічної оцінки ДДП Генерального плану села Тетлега Чугуївського району, Харківської області будуть розглянуті наступні альтернативи:

Зважаючи на комплексність рішень ДДП Генерального плану, що обумовлюється необхідністю забезпечення розвитку транспортних зв’язків, інженерної інфраструктури водопостачання, каналізування, розміщення рекреаційних зон, принципового функціонального зонування території населеного пункту за видами переважного використання, визначення промислово-виробничих ділянок, розгляд виправданих альтернатив проектних рішень відбувається в процесі розробки Генерального плану. Оцінка вказаних альтернативних варіантів буде відображена у Звіті про стратегічну екологічну оцінку.

6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки

Для розробки СЕО передбачається:

  • Проведення аналізу існуючих матеріалів щодо стану довкілля (доповідь про стан довкілля, дані моніторингу стану довкілля, статистичні дані та таке інше);
  • Проведення незалежний експертних оцінювань та наукових досліджень (у разі необхідності).

7. Заходи, які передбачаються розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування

Під час здійснення СЕО передбачається розгляд заходів із запобігання зменшення та пом’якшення негативних наслідків для довкілля, що передбаченні чинним законодавством.

Генеральним планом села Тетлега передбачені заходи, для здійснення моніторингу наслідків виконання Генерального плану населеного пункту для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.

Для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання ДДП передбачаються наступні заходи:

–           збільшення зелених насаджень загального користування на території села;

–           покращення дорожнього покриття сільської вуличної мережі;

–           поточний догляд за зеленими насадженнями загального користування;

–           озеленення зовнішніх доріг та санітарно-захисних зон;

–           визначити зони санітарної охорони для всіх об’єктів водопостачання та дотримуватися режиму їх використання;

–           інженерний благоустрій територій навколо об’єктів водопостачання;

–           інженерний благоустрій села, санітарне очищення;

–           облаштувати спеціально обладнані майданчики для розміщення контейнерів для тимчасового зберігання ТПВ;

–           впровадити роздільне збирання твердих побутових відходів;

–           встановлення та організація санітарно-захисних зон.

8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку

Стратегічна екологічна оцінка буде виконана відповідно до Прикінцевих та Перехідних положень Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку», частини 4 статті 2 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» у розділі «Охорона навколишнього природного середовища», що розробляється у складі проекту містобудівної документації та одночасно є звітом про стратегічну екологічну оцінку, в обсягах визначених вимогами статті 11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».

9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції, та строки подання

Зауваження і пропозиції до Заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки документу державного планування – Генерального плану села Тетлега Чугуївського району, Харківської області, подаються до Чугуївської міської ради Чугуївського району Харківської області, за адресою: 63503, Харківська обл., м. Чугуїв, вул. Старонікольська, 37. Електронна адреса: info@chuguiv-gromada.gov.ua, тел. 05746-2-35-03.

Строк подання зауважень та пропозицій 10 діб з дня опублікування заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки Генерального плану села Тетлега Чугуївського району, Харківської області ( відповідно до пунктів 5, 6 статті 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»).

Пропозиції та зауваження, подані після встановленого терміну, не розглядаються.

Поділитись
Перейти до вмісту